Nauczanie zdalne 29.03.2021
Dzisiaj pierwsze zajęcia z nauczania zdalnego
Witamy serdecznie
Wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Chciałybyśmy abyście przypomnieli sobie związane z nimi tradycje.Na wstępie zapraszamy na krótki film o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych:
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
Co dziennie będziemy starać się przybliżać wam jedną ze zwyczajów.
Tradycyjnie jak co poniedziałek zapraszamy do poznania nowej głoski- dzisiaj ,,F’.
. • Analiza i synteza słuchowa słowa farby. • Dzielenie słowa farby na sylaby. − Co słyszycie na początku słowa farby? • Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską f. Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską f. • Dzielenie słowa farby na głoski. • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...). − Z ilu głosek składa się słowo farby?
• Zabawa ruchowa Dotknij : Nagranie dowolnej muzyki, odtwarzacz CD. Dzieci poruszają się przy muzyce. Podczas przerwy w grze mają dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic
• Budowanie schematu słowa farby. Białe nakrywki. • Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).
• Analiza i synteza słuchowa imienia Franek. Białe nakrywki. •
Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu.
• Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Litery: f, F.
https://www.youtube.com/watch?v=FD297VLka3
• Umieszczanie poznanych liter: f, F, a, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów farby, Franek. Litery: f, F, a, r, n, b, e, y, k. • Odczytywanie wyrazów farby, Franek.
Czas na trochę nauki : Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40. • Pokaz litery f, F drukowanej. • Odczytanie wyrazu z N. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku. • Ozdobienie liter f, F. • Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu farby. Podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów. • Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 41. • Oglądanie podpisów pod zdjęciami. Odszukanie na ostatniej karcie takich samych wyrazów jak te, które znajdują się pod zdjęciami. Naklejanie ich na siebie i odczytanie z dorosłą osobą. • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80. • Odczytanie wyrazu z rodzicem. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz farby. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie rysunku. • Odczytanie sylab. • Odczytanie sylab i wyrazów. • Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie. • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 81. Zabawy i ćwiczenia z literą f.
•Czas na małe doświadczenie: Mieszanie kolorów. Słoiki z roztworami barw podstawowych, puste słoiki. Rodzic ma słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki. Prosi dzieci, żeby przypomniały mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb: – żółtej i niebieskiej (zielony), – niebieskiej i czerwonej (fioletowy), – czerwonej i żółtej (pomarańczowy). Po każdej uzyskanej odpowiedzi miesza farby w tych kolorach
Farbki możecie wykorzystać do pokolorowania wybranej załączonej Karty Pracy
Miłej pracy